Zebbes kamp. När Zebbe var 4 år fick vi reda på att han hade Duchenne MuskelDystrofi. Det här är vår berättelse.

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Äntligen dags....

Av Zebbes mamma - 9 maj 2011 19:52

... att få avslöja vad som hände förra veckan...


Någon som har funderat?? hihi


Jo, så här är det. Länge länge har jag och Thomas velat flytta från Sthlm. Framför allt ifrån den kommunen vi bor i. Anledningarna är många, men det handlar mest om att få börja om och få bosätta oss någon annanstans.


I förra veckan fick vi besked om att en lägenhet har blivit vår.Flytten går söder över och ner till en stad som ligger mellan Vänern och Vättern. Ner till Skövde närmare bestämt.


Att det blev just dit är nog mest för att en utav våra bästa kompisar flyttat ner... www.familjenxl.bloggplatsen.se  Samt att det är en lagom stor stad.


Detta innebär att Zebbe och Felicia kommer att vara i sthlm varannan helg hos sin pappa. Samt alla lov. Flytten sker i början av november, detta för att vår lägenhet knappt är byggd ännu därnere.


Detta innebär att jag även måste börja om med läkarintyg, skola, hab, färdtjänst, och ja... listan kan göras lång lång. Men det är det värt. Jag själv kommer att plugga klart här upp. Även om flytten innebär mycket jobb nu framöver så är det värt varenda sekund. Dessutom vet jag ju nu vad vi har här uppe och vad vi behöver ha därnere.


Ja, inläggen lär bli många och de lär handla om flytten många gånger. Barnen ser fram emot det, mest just nu mest för att vi hamnar närmare Liseberg. :) och Skara Sommarland.. hahahhaha Ja, barn är underbara.


Imorgon åker jag och Thomas ner för att välja färger till rummena, och vi ska även träffa rektorn på barnens blivande skola.


Jag ser fram emot flytten och som sagt, det är värt allt jobb. Även om jag kanske kommer att klaga lite... haha


Så nu vet ni vad hemligheten var... Var tvungen att vänta med att berätta för att vi var tvugna att berätta för Zebbe och hans assistenter först..


Hoppas ni får en trevlig vecka


Mvh Mia, Zebbes mamma

 
 
Ingegerd

Ingegerd

9 maj 2011 20:14

Jag håller tummarna för att allt ska bli så bra som ni önskar! Vad det än handlar om!
Lycka till! Och kram, förstås!

http://vildaochtama.wordpress.com

 
Ingen bild

Anne

9 maj 2011 20:38

Grattis Mia med familj! Jag tror att du kommer att stortrivas i Skövde. Eva och du behöver varandra, samt att Linn får träffa Felicia ibland också. Det är nog bra för Zebbe också att bo i en mindre stad, men det är kanske inte så lätt med jobb?????
Kram från Evas mamma.

 
Trillingmamman

Trillingmamman

9 maj 2011 20:43

Kan inte låta bli och le :-)... och det från öra till öra.

Massor med kramar från oss alla till er alla

http://www.familjenxl.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 maj 2011 21:31

Wow! Vilka nyheter! Spännande... Vad säger barnen?? En stor grej att flytta sà làngt bort och börja om pà nytt. Önskar er lycka till med allt!

http://www.mattias.ch

 
Mogi

Mogi

9 maj 2011 21:47

Grattis! Hoppas ni får det toppen :)

http://www.mogi.se

 
Ingen bild

Ulle

9 maj 2011 22:40

Va roligt!! Lycka till hela familjen!! Kram Ulle

 
Mia

Mia

10 maj 2011 01:37

Vad kul och så modigt att flytta..
Jag fick en längtan att flytta till Österlen nu i helgen.. Har velat det länge och nu när vi var där kändes det extra mycket.. En dag kanske vår packning går ditåt..

Skall bli kul att följa er flytt..

Kram Mia

http://nattmia.blogspot.com

 
Ingen bild

Ölandsvindar

10 maj 2011 07:50

Vi har aldrig ångrat något av våra två steg. Först till Trosa och 35 år senare till Öland. Det blir säkert jättebra. Grattis till beslutet.
Kram
Faster

 
Ingen bild

Eva N

10 maj 2011 21:21

Oj så spännande att flytta till en ny stad! Önskar er massor av lycka till och ser fram emot att fortsätta följa er från Skövde sen :-)

 
Ingen bild

anonym

13 maj 2011 09:41

jag reagerar ganska starkt på det här inlägget. Skit kul för dig Mia men det är många stenar kvar att vända på!

Zebbes mamma

13 maj 2011 10:20

Hejsan anonym...

Vad exakt reagerar du på... Du får gärna skriva mer utförligt... och tror du inte att jag har koll på baksidan av en flytt.. så antar jag att du inte känner mej...

Välkommen med att berätta vilka stenar jag ska vända mer på, för här uppe har jag vänt på berg, så några stenar till gör inget... :)

Mvh Mia, Zebbes mamma

 
Budda

Budda

13 maj 2011 21:44

Vad roligt att läsa! Nya friska vindar. Nya möjligheter och en vettig rektor tycker jag!
Vad härligt att ´börja om´.
Jag önskar er all lycka.

Även om det är som du skriver, mycket som skall ordnas så är det till att beta av en sak i taget. Öppna ögonen. Njuta. Få ny kraft, ny inspiration.

Jag glädjs med er.
Kram,Budda

http://www.budda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zebbes mamma - 18 maj 2017 13:51


Jäkligt dåligt med uppdateringar här har jag märkt. Men saker har hänt under dessa tre månader och jag har prioriterat det. Vad har hänt sen sist då? Otroligt mycket och allt får inte plats i ett inlägg. Behovet av att få skriva har åter väckts t...

Av Zebbes mamma - 8 februari 2017 13:56

Jag fick drömjobbet för ett tag sedan. En fast anställning på sjukhuset. Jag var så lycklig. Äntligen skulle jag göra det alla sagt åt mej genom åren. Bara för att Zebbe har en sjukdom så måste du leva på med ditt egna liv. Jag är utåt sett en jä...

Av Zebbes mamma - 14 december 2016 15:55

Året började med att lära oss nya andningshjälpmedel. Straxt innan julen förra året så fick Zebbe både ångmaskin och hostmaskin. Under ett besök på barnavdelningen på sjukhuset så bröt Zebbe ihop totalt. Hans underbara sjuksköterska gick in till ...

Av Zebbes mamma - 13 december 2016 19:45

Snart har ytterligare ett år gått på vår resa. I jan är det 9 år sedan jag fick reda på att Zebbe hade duchennes muskeldystrofi. Just där och då trodde jag aldrig att jag skulle få något som skulle kunna kallas ett normalt liv. Jag var helt i...

Av Zebbes mamma - 5 december 2016 21:10

Jag sitter nu i ett mörkt rum och nattar Zebbes yngsta lillebror. Känslorna börjar komma. Vad hände idag? Varför? Vad gjorde de? Varför reagerade jag som jag gjorde? Frågorna blir många när dagen man bävat för, tillslut är över och allt gick br...

Translate

Välkommen hit...

  

 

När du ser Zebbe, så tror du att du ser en fullt frisk 11 årig kille. En lekfull, glad kille som kanske är något långsam och klumpig när han springer.

 

En kille som bryr sej om andra och sprider stor glädje omkring sej.

 

Att hans muskler sakta bryts ned. Att han inte längre kan äta. Att han på nätterna ligger vaken, full av tankar kring hans sjukdom. Det syns inte.

 

Vår vardag är fylld av besök, möten och planering. Vi lever vårt liv med personlig assistans under dygnets alla timmar.

 

Välkommen hit och följ vårt liv, vår kamp mot tiden.

Vill du fråga om något??

29 besvarade frågor

Här finns vi också på nätet

Fotograf - Bilder på Zebbe mfl

Skriv gärna några rader här

Frille, Zebbes bästa vän

  

Frille föddes den 24 februari - 2009

Senaste inläggen

RSS

Era besök + 63744

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards